torsdag 16 april 2015

Currywurst och saurkraut

Näe, det har jag faktiskt inte ätit, fast jag borde. Var några härliga vårliga dagar i Berlin och åt som vanligt gott. 
Vi lyckades gå förbi en lockande restaurang på väg till vårt hotell som vi beställde bord på. Väl där blev vi exceptionellt väl omhändertagna av en trevlig och uppklädd kille. Han lät oss smaka på diverse viner innan vi beslutade oss. Sen kom maten och jag valde en enkel pasta med getost, hasselnötter och annat gott, för det var jag sugen på. Och det smakade mycket bra. Min vän tog en rätt med ankbröst, vilket det också var en upplevelse. 
För att inte tala om efterrätterna, de var outstanding. Chokladsuffle och cheesecake. 
Och inget på restaurangen lämnades åt slumpen, men det beror nog på att den hade en ⭐i den där guiden;)) Vilket vi inte uppmärksammade förrän efter några dagar;) 

Berlin bjöd också på tapas (är ni förvånade?) på ett mycket trevligt hak i Kreuzberg, Bar Raval. Ja gå dit om ni är på plats!!!






Frukosten på hotellet, Tryp Mitte, var också den härlig. Och ett bra hotelltips för övrigt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar