söndag 20 maj 2012

Lite tapas

En tallrik tapas är ju aldrig fel. Enkelt är det också, man kan plocka ihop sådant som inte ens behöver tillagas.
Men jag valde att göra en av mina nya favoriter. Och som vanligt, här får man improvisera, fantisera och freestyla som man vill. Jag pratar om quesadillas (som kanske stavas på ett helt annat sätt?).
Här blev det tortillabröd med vitlöksost, ruccolasallad, swarzvaldskinka, riven ost och så ett tortillabröd till som stektes ihopa i stekpannan.
På tapastallriken ligger också ölkorv och manchegoost, det hela sköljs ner med ett gott rött vin:-)


2 kommentarer:

  1. Jag får ta mer reda på hur jag ska göra. Gunvor

    SvaraRadera
  2. Det såg riktigt gott ut det, Emma! Och så önskar jag receptet på de goda kakorna du hade bakat till försommarfesten!
    mvh gunilla k.

    SvaraRadera