lördag 9 juni 2012

Återanvändning

Visst ska man tänka på miljön genom att återvinna och återanvända det man kan?!
Här har jag ett tips för återanvändning, jag vet inte just om det gör världen till en bättre plats men trevligt är det.
Jag lagade pannacotta för några dagar sedan till en sommaravslutning. Jag använde mig av vaniljstänger, sådana är ju riktigt dyra... Så det känns väldigt bra att kunna återanvända dom. Skölj av dom noga och låt dom torka, sedan stoppar du ner dom i sockerkaret och vips så har du ett enkelt vaniljsocker. Perfekt att ha på filmjölken! Du kan förmodligen inte byta ut det mot vaniljsocker i ett recept, men det förgyller sannerligen vardagen:-)



2 kommentarer:

  1. Äntligen är du tillbaka med bloggen.
    Har väntat.

    SvaraRadera
  2. Men så roligt, jag hoppas att jag kommer vara bättre på att uppdatera i fortsättningen. Är det någon som har önskemål om något speciellt?

    SvaraRadera