söndag 17 juni 2012

Vågad sås

Ja så var det då dags för mig att använda lite av mina trattkantareller. Som vanligt är jag väldigt nojjig att det ska vara något annat än just trattisar. Så jag gick grundligt igenom alla svampar jag slängde ner i såsen, fast jag redan gått igenom dom vid rensning och burkiplockandet. Men det kan ju vara dödligt om man får i sig fel sorts svamp...

Och detta är en så fantastisk sås att jag inte vill missa smakupplevelsen. Jag har fått inspirationen av min vän Anna, men jag är inte helt säker på att det helt överensstämmer med hennes recept.



Häll 2 dl creme fraiche i en kastrull, blanda i 2 tsk soya, 1 tsk dijonsenap, 1 vitlöksklyfta och en kvarts buljongtärning. Smula sedan ner torkade trattkantareller efter smak. Låt koka ihopa till en sås.

Servera till någon form av stekt nötkött, hasselbackspotatis och stekta champinjoner:-)


1 kommentar:

  1. Kanske man skulle göra någon dag. Ser bra ut.

    SvaraRadera